Met passie, verbinding en een dubbel gevoel – het verhaal van Vince
Hoewel Vince nog maar twee jaar bij Entrea Lindenhout werkt, is hij al goed bekend binnen de organisatie. Niet alleen door zijn enthousiaste en open persoonlijkheid maar ook door de verschillende rollen die hij vervult. Zo is hij lid van de ondernemingsraad en organiseert hij het jaarlijkse volleybaltoernooi. Als gezinsgerichte psychomotorisch therapeut (PMT) floreert hij in het systemisch werken, met inzet van het lichaam. Hoewel hij geniet van zijn werk en zijn collega's, heeft hij besloten om onze organisatie (tijdelijk) te verlaten. Hij gaat op reis naar Australië, een droom die hij niet kon laten gaan. In dit verhaal vertelt Vince over zijn werk, zijn drijfveren, waarom hij vertrekt en waarom hij hoopt ooit weer terug te keren bij Entrea Lindenhout.
De eerste reden voor Vince om bij ons in dienst te komen, was verhuizen voor de liefde. Vanuit Flevoland kwam hij naar Gelderland. Hoewel de liefde snel eindigde, bleef hij in Gelderland. Hier is hij - tot juni - nog werkzaam als vaktherapeut PMT. “Entrea Lindenhout heeft me veel gegeven op het gebied van werken met gezinnen. Door trainingen en interne scholing heb ik veel ervaring opgedaan. Ik ben erg dankbaar voor de ontwikkeling die ik hier heb doorgemaakt.”
Naast zijn professionele groei zorgden ook zijn collega's ervoor dat hij zijn werkplek in Ede de afgelopen twee jaar nog niet verliet. “Ik kwam in een mooi team met ervaren collega's, bij wie ik altijd terecht kon met mijn vragen.” Elke week fietst hij van Wageningen naar Ede, waar hij de ‘herkenbare boompotten’ tegenkomt. “Dat is echt iets typisch van Ede, laten we daar een foto maken”, zei Vince tijdens zijn fotoshoot voor dit verhaal.
Vince zijn passie
Waar Vince de meeste energie van krijgt? “Het werken in de gymzaal met gezinnen! Ik heb een verbindende persoonlijkheid en gezinnen lijken zich snel op hun gemak te voelen bij mij. Daardoor durven ze zichzelf te laten zien. Dat leidt vaak tot mooie persoonlijke en gezamenlijke processen,” vertelt hij enthousiast.
“Ik vind het prachtig om te zien dat iemand na de therapie zelfverzekerder door het leven gaat, of dat er weer harmonie ontstaat tussen gezinsleden. Ook word ik er blij van als mensen beter begrijpen wat er in henzelf omgaat en meer grip krijgen op lastige situaties en emoties.”
Hoewel Vince altijd met mensen werkt, kan zijn werk soms solistisch voelen. “Ik geef therapie op momenten dat anderen hun werkdag al hebben afgerond in een externe gymzaal. Gelukkig krijg ik veel vrijheid, ik kan echt mijn eigen invulling geven.” En juist die vrijheid, waar Vince zo van geniet, krijgt in juni een nieuwe vorm: een reis naar Australië.
Een dubbel gevoel
Vince kon tot en met zijn 30e nog een aanvraag doen voor een ‘Work and Holiday-visum’. Die kans wilde hij niet laten lopen.
“Ik heb daarom besloten om met een dubbel gevoel de organisatie (voor nu) te verlaten. Ik hoop in de toekomst terug te mogen keren bij Entrea Lindenhout, omdat ik het hier erg naar mijn zin heb gehad en het een mooie organisatie vindt. Naast de vrijheid die ik heb ervaren, is de sfeer binnen Entrea Lindenhout heel prettig. Niet alleen op de locatie in Ede, mijn tijd in de ondernemingsraad heeft me een breder beeld gegeven van de organisatie.”
Ook de gezinnen die hij behandelt zal hij missen. “Laatst rondde ik een therapie-traject af met een gezin en kreeg ik een zelfgebreide sjaal van de moeder. Ik droeg hem meteen met trots. Het voelt zo waardevol dat iemand op zo'n manier waardering laat zien voor een proces waar ik aan heb mogen bijdragen.”
Wie neemt mijn stokje over?
“Ik zou Entrea Lindenhout zeker aanraden als werkgever: vanwege de fijne sfeer, de mogelijkheden om ervaring op te doen, de samenwerking met professionele zorgmedewerkers en de vrijheid die je krijgt. Ik hoop dat iemand zich geroepen voelt om mijn stokje over te nemen. Weet dat je er niet alleen voor staat binnen deze organisatie, er is ruimte voor verbinding. Hopelijk tot ziens!”